Great Ocean Road, Wildlife & F1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van patrickenmieke - WaarBenJij.nu Great Ocean Road, Wildlife & F1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van patrickenmieke - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road, Wildlife & F1

Door: patrickenmieke

Blijf op de hoogte en volg patrickenmieke

19 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Onze eerste volle dag in Melbourne was meteen een erg lange dag met een vroege start.
Om 6.30 uur moesten we op omdat we vroeg werden opgepikt voor onze dagtocht naar de Great Ocean Road. Onze eerste stop was op een strand waar jaarlijks een internationale surfwedstrijd gehouden wordt waarbij de golven rond de 5m hoog worden. Helaas was de zee nu erg rustig en waren er niet veel surfers. Daarna zijn we verder gereden naar het gedenkteken voor de militairen die de weg hebben aangelegd. Vanuit hier ging onze tocht verder naar Apollo Bay voor de lunch maar eerst hadden we nog een stop in Kennet River. Hier hebben we voor het eerst koala's in het wild gezien (eentje zat op een halve meter afstand!) en prachtige vogels.

Na de lunch in Apollo Bay was de volgende stop een tropisch regenwoud waar we een wandeling gemaakt hebben. Daarna zijn we naar de meest bekende plek aan de Great Ocean Road geweest, namelijk de 12 apostelen. Het was ongelofelijk om deze grote zuilen uit het water te zien steken. Ook al heten ze 12 apostelen, in feite zijn het maar 9 zuilen waarvan er nog 8 rechtstaan. Na de 12 apostelen zijn we naar Lord Arch Gorge en de London Bridge geweest. Na dit alles zijn we terug richting Melbourne gereden en eenmaal in het hostel aangekomen bleek dat de tour 15 uur had geduurd maar voor ons gevoel was de dag voorbij gevlogen.

Naar onze 2e dag in Melbourne keken we al weken uit want vandaag was onze tour naar de Pinguïn Parade! Maar eerst gingen we nog naar een paar andere leuke dingen zoals het Maru koala & wildlife park waar we kangaroes hebben gevoerd en geaaid. Ook zijn we naar Churchill Island geweest waar we een leuke wandeling gemaakt hebben. Daarna zijn we naar de Nobbies geweest waar wallabies, zeehonden en pinguïns in het wild te zien zijn. Helaas hebben we geen zeehonden gezien want die zaten allemaal nog in het water op jacht naar de pinguïns. Wel hebben we hier de eerste pinguïns en wallabies in het wild gezien.

De pinguïn parade was zo onwerkelijk om mee te maken. We hadden het plus-pakket geboekt dus hadden hele goede plaatsen. Toen de pinguïns eenmaal uit zee kwamen gewaggeld stonden we op minder dan 1m afstand. Dit was een fantastische ervaring. We mochten alleen helaas geen foto's maken.

Onze laatste 4 dagen in Melbourne zijn we naar de Formule 1 geweest. De eerste dag waren er nog niet veel races en hebben we vooral het circuit verkend en hebben we o.a. Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel en Jenson Button vanaf 1m afstand gezien. De dag erna begonnen de vrije trainingen van de Formule 1 en hebben we Max Verstappen voor het eerst in actie gezien. Ook hebben we races van de V8 Supercars en de Porsche Carrera Cup gezien maar deze waren niet zo spannend. Op zondag is het ons voor de race gelukt om een handtekening van Max Verstappen te scoren. We hebben in het Limburgs op hem geroepen en daar keek hij van op dus gaf hij ons een handtekening. De race zelf was niet echt spannend, maar wel leuk om het hele gebeuren eens in het echt mee te maken.

Nu op naar Nieuw Zeeland.

• 19 Maart 2015 - 03:05

Roger & Caroline:

Dat klinkt weer allemaal als mooie avonturen.
    En hele leuke foto's met de kangaroes!
    Wij sturen jullie dit berichtje vanaf het vliegveld van Hong Kong, waar we inmiddels zijn aanbeland.
    Hopelijk is het weer in Nieuw Zeeland niet te slecht door de orkaan. Geniet ervan in ieder geval.

Groetjes!

• 19 Maart 2015 - 09:10

Linda & Rob:

Klinkt fantastisch :).
    Veel plezier en mooie nieuwe reiservaringen in Nieuw Zeeland.
    Groetjes!

• 19 Maart 2015 - 12:07

Rianne:

Wat een sjieke foto's! Fijn om te horen dat jullie aan het genieten zijn!
    Heel veel plezier nog!
    Groetjes uit het minder zonnige Limburg!

• 19 Maart 2015 - 20:07

Diana Marcel En Mika:

Hoi Mieke en Patrick,

Genieten is het om steeds jullie verslagjes te lezen.
    Wat leuk de foto,s waar we jullie eens op kunnen zien.
    Wat is het daar toch mooi en wat een verschillende dingen zien jullie toch allemaal.

Formule 1 wauw om dat eens live mee te maken en dan nog wel aan de andere kant van de wereld.

De natuur is overweldigend en als ik aan jullie denk en de foto,s voor de geest haal probeer ik de geuren en het gevoel wat dat geeft erbij te denken. Volgens mij gaan deze zaken in je huid zitten. Zo kan ik onze reizen naar Amerika ook nog vaak terug halen in mijn gedachten. Dat gaat nooit meer weg.

Tot schrijfs Marcel Diana en mika

• 19 Maart 2015 - 21:19

Elvi En Jos:

Hoi Mieke en Patrick,
    Wat een geweldige avonturen maken jullie mee! Veel plezier in Nieuw-Zeeland en we horen graag of het daar net zo geweldig is als in Australië!
    Groeten van Elvi en Jos