Sydney & de Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van patrickenmieke - WaarBenJij.nu Sydney & de Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van patrickenmieke - WaarBenJij.nu

Sydney & de Blue Mountains

Door: patrickenmieke

Blijf op de hoogte en volg patrickenmieke

28 Februari 2015 | Australië, Sydney

Ondertussen is alweer onze tweede week in Sydney aangebroken. Omdat we nog de pas hebben om ongelimiteerd gebruik te maken van het openbaar vervoer hebben we de veerboot naar Cockatoo Island genomen. Dit is vroeger een gevangenis en daarna een marinebasis geweest. Gelukkig was de entree hiervoor gratis want het viel nogal tegen. Ook zijn we met de veerboot naar Manley geweest. Dit is aan de overkant van de stad en lijkt een kustplaatsje op zich terwijl het midden in de stad ligt.

Omdat in Sydney enorm veel Aziaten wonen wordt het Chinese nieuwjaar hier groots gevierd. Overal in de stad is versiering opgehangen en overal branden lampjes. Ook was er een grote parade om het nieuwjaar te vieren. Langs de parade was het erg druk waardoor het moeilijk was om er iets van te zien. Uiteindelijk is het ons gelukt om een goed plekje te vinden maar de parade was minder bijzonder dan verwacht. De meeste carnavalsoptochten zijn mooier. Wel was het vuurwerk na afloop van de parade spectaculair!

Het lukt ons inmiddels aardig goed om in deze super dure stad toch goedkoop eten te vinden. De supermarkt is mega duur dus is het beter om uit eten te gaan. We hebben al een paar hele goedkope Aziatische foodcourts gevonden waar de porties te groot zijn voor één persoon. Ook hebben we de 5 dollar pizza bij domino's, de 10 dollar broodjes bij Subway en het gratis tweede Whopper menu op dinsdag bij Hungry Jacks (burger king) ontdekt.

Afgelopen maandag zijn we met de trein voor een aantal dagen naar de plaats Katoomba in de Blue Mountains gereisd. De treinkaartjes zijn hier veel goedkoper dan thuis, alleen de treinen hier gaan niet echt snel. Nadat we in het hostel zijn aangekomen zijn we meteen een wandeling gaan maken. De wandeling was moeilijk en zwaar maar vanwege de mooie vergezichten zeker de moeite waard! Ook zijn we een dag naar Scenic World geweest. Hier hebben we een ritje gemaakt over het steilste treinspoor ter wereld (52 graden). Ook hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt en hebben we met de skyway een ritje gemaakt. Dit is een gondel die tussen 2 bergrichels heen en weer gaat op een hoogte van 270 meter met een glazen vloer. Was best een spannend ritje maar het uitzicht was geweldig!

Gisteren zijn we in Sydney naar het wildlife center geweest. Dit is een dierentuin met alleen inheemse diersoorten. Vooral de koala's waren heel erg schattig! Maar het meest indrukwekkende dier was Rex, een zoutwaterkrokodil van meer dan 5 meter!

• 28 Februari 2015 - 12:01

Roger En Caroline :

Leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt! En indrukwekkende foto's.
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Sydney en wij kijken weer uit naar jullie volgende update!

• 28 Februari 2015 - 13:06

Diana Marcel En Mika:

Hallo Mieke en Patrick,

Geweldig de foto,s om te zien. Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Wat een ervaringen op zo een korte tijd.
    Schattig die koalabeertjes. Zijn jullie al veel kamelen tegen gekomen ha ha ha die triviantvraag vergeten we nooit meer.

Veel plezier en tot mails.

• 28 Februari 2015 - 13:06

Diana Marcel En Mika:

Hallo Mieke en Patrick,

Veel plezier en tot mails.

• 28 Februari 2015 - 13:45

Jos En Elvi:

Hallo daar!

Leuk om te lezen wat jullie de afgelopen week gedaan hebben! Klinkt wederom erg goed en mooi! Prachtige foto's! Geniet maar van het goede weer! Fijn dat jullie goedkoop eten ontdekt hebben, denk af en toe ook aan de vitamientjes, haha! ;) Hier verder alles zijn gangetje... We hebben weekendkaarten voor Pinkpop! Hopelijk is het snel beter met de muggenbulten! Veel plezier en genieten jullie!

Groetjes xxx Jos en Elvi

• 28 Februari 2015 - 18:50

Hay&Marlies:

Hoi, jullie hebben veel gezien in korte tijd! Wij hebben de atlas op de keukentafel staan om jullie te volgen. Wat ligt alles ver uit elkaar! Iedereen leeft met jullie mee en vraagt of we al iets gehoord hebben. Geniet er maar van. Gr. Hay&Marlies

• 28 Februari 2015 - 20:33

Maria En Hay :

Zo leuk om jullie verslag te lezen en zo mee te genieten van jullie reis groetjes

• 28 Februari 2015 - 21:03

Monique:

Heee jongens,

nemen jullie me een Koala mee naar huis....zien er zooo lief uit!

• 28 Februari 2015 - 21:41

Wiel En Carien Lucassen:

Hoi Patrick en Mieke,
    Wat een mooi verslag, jullie hebben echt al veel gezien. Mooie foto's De koala's zijn zo mooi, wij hebben er ook 2 op de vensterbank zitten.Wel van keramiek, gemaakt door Wiel.
    Morgen zondag, gaan we met Jos en Elvi, Andrea en Marc naar het theater, Rowwen Heze in Heerlen.
    Geniet van jullie mooie onvergetelijke trip, dit is ones in a live.
    Groeten uit piepklein IJzeren.we staan niet in de wereldatlas haha.

• 01 Maart 2015 - 11:24

Mariël:

Goed om te lezen dat jullie het daar naar jullie zin hebben. Mooi verslag en mooie foto`s !
    Geniet nog van jullie laatste dagen in Sydney en ik ben benieuwd naar het volgende verslag!!